Gamma Dying

By: Dr. Jeff Masters , 8:51 AM GMT on November 20, 2005

Share this Blog
0
+

As per the latest NHC forecast track, it appears Gamma has been nothing but a tease. The system is barely holding on to its tropical storm status and is not expected to intensify any due to strong shear that is only expected to increase further. Deep convective has greatly diminished as per the lastest satellite imagery.
The official track of the system takes it very gradually east-northeast, and then curves it even further towards the east-southeast. It appears that no large landmasses will be effecting by the system as it moves through the Caribbean. Some areas of heavy rain can be expected, however, as local regions of deep convection persist.

Reader Comments

Comments will take a few seconds to appear.

Post Your Comments

Please sign in to post comments.

or Join

Not only will you be able to leave comments on this blog, but you'll also have the ability to upload and share your photos in our Wunder Photos section.

Display: 0, 50, 100, 200 Sort: Newest First - Order Posted

Viewing: 57 - 7

Page: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9Blog Index

57. theboldman
1:57 AM PST on November 20, 2005
yeah i will do that right now
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
56. willtell
9:54 AM GMT on November 20, 2005
ok, I've clicked obscene AND spam buttons, can you write to the webmaster? LOL
Member Since: Posts: Comments:
55. theboldman
1:53 AM PST on November 20, 2005
welldontjust stand there helpppppppppppppppp
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
54. willtell
9:51 AM GMT on November 20, 2005
you srewed the whole blog, I'm rolling on the floor LOL
Member Since: Posts: Comments:
51. willtell
9:49 AM GMT on November 20, 2005
LMAO boldman
Member Since: Posts: Comments:
50. theboldman
1:47 AM PST on November 20, 2005
oh crap nooooooooooooooooo i swear i did not knwo it was that big oh man
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
48. theboldman
1:39 AM PST on November 20, 2005
heck yeah almost lost all of flordia lol powerplant get it
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
47. willtell
9:32 AM GMT on November 20, 2005
tell us about the country walk community???? before you go pls
Member Since: Posts: Comments:
46. Fshhead
9:33 AM GMT on November 20, 2005
allright take it easy all
Member Since: Posts: Comments:
45. Fshhead
9:31 AM GMT on November 20, 2005
ther was also a rumor that there was 220 mph hour winds measured at the nuclear plant here by us WOW!!! that is scary!!
Member Since: Posts: Comments:
44. willtell
9:31 AM GMT on November 20, 2005
AHC = Amateur Hurricane Center
Member Since: Posts: Comments:
43. theboldman
1:32 AM PST on November 20, 2005
see ya fsh
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
42. willtell
9:29 AM GMT on November 20, 2005
which community?
Member Since: Posts: Comments:
41. Fshhead
9:29 AM GMT on November 20, 2005
gotta go but, if u see me on here again I got a graph from the NHC showing like 130-140 mph winds BEFORE the weather devices broke!!!!!!!!!!!!!!!!
Member Since: Posts: Comments:
40. theboldman
1:30 AM PST on November 20, 2005
so i wouldnt know lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
39. theboldman
1:29 AM PST on November 20, 2005
i dont live in flordia
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
38. theboldman
1:28 AM PST on November 20, 2005
hey willtell whats AHC
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
37. willtell
9:25 AM GMT on November 20, 2005
atmosweather said 2006 was going to be a rough year again, I don't even want to think about it. Ft Lauderdale has no trees left to be blown away!
Member Since: Posts: Comments:
36. Fshhead
9:27 AM GMT on November 20, 2005
u guys heard about the country walk community???? right around the corner from my house
Member Since: Posts: Comments:
35. theboldman
1:27 AM PST on November 20, 2005
i wish i would get more bad weather here its soo boring but part of me wants it part of me dont want it
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
34. Fshhead
9:26 AM GMT on November 20, 2005
trust me it changes ur outlook on storms with a quickness............
Member Since: Posts: Comments:
33. theboldman
1:26 AM PST on November 20, 2005
yeah i lassoed and ride a hurricane lokl
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
32. theboldman
1:25 AM PST on November 20, 2005
he did not ride it he road it out lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
31. Fshhead
9:24 AM GMT on November 20, 2005
yea unfotunately Andrew not something i'm proud of u know. Scared me to death I will never forget the sounds. Thought for sure we gonna die.
Lord looked out for us.... no shutters, no broken glass..
Member Since: Posts: Comments:
30. theboldman
1:24 AM PST on November 20, 2005
yeah maby they will invent a hydrogen powered tractor lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
29. theboldman
1:23 AM PST on November 20, 2005
im sure it is i dont think ill ever get one here lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
28. Fshhead
9:22 AM GMT on November 20, 2005
lol at the tractor........... it can use alternitive energy or fuel... u can still ride with pride lol:)
Member Since: Posts: Comments:
27. willtell
9:22 AM GMT on November 20, 2005
Fshhead, you rode a cat 5 ???
Member Since: Posts: Comments:
26. theboldman
1:22 AM PST on November 20, 2005
yeah trust me you know what i do is if i get really mad use the private emaul system to do you know what thats what i do instead of putting it on the blog
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
25. theboldman
1:21 AM PST on November 20, 2005
i will still drive my lawn tractor woth pride though lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
24. Fshhead
9:21 AM GMT on November 20, 2005
Tell u what.... a cat 5 storm is not something u want to experience thats for sure
Member Since: Posts: Comments:
23. willtell
9:18 AM GMT on November 20, 2005
lol boldman I'll take your advice, have been lurking for months but never posted till now, just got too p....d off to keep silent :)
Member Since: Posts: Comments:
22. theboldman
1:20 AM PST on November 20, 2005
heck yeah mine would be too
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
21. Fshhead
9:17 AM GMT on November 20, 2005
just my humble opinion..... it seems to me we had waht??? 3 cat 5 storms in 1 year??? I never thought I would go through another Andrew type storm again in my lifetime before..... boy, my thinkin is changed now!!!!
Member Since: Posts: Comments:
20. theboldman
1:17 AM PST on November 20, 2005
acually yeah some do i dont really care if you talk about it from being on here for a few months and reading alot some of the littlest things gets some of these people going
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
19. theboldman
1:16 AM PST on November 20, 2005
you know what i do willtell i just flag their comments and dont type nothing trust me oce you have fought with some people one here you learn fast man i cant name all the people that have been picking fights on here lol
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
18. Fshhead
9:15 AM GMT on November 20, 2005
hmmmmmm some of these people get upset if u mention global warming???????
Member Since: Posts: Comments:
17. theboldman
1:15 AM PST on November 20, 2005
fshhead your pushing for someone to argue with you i mean it man it really happeneds
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
16. Fshhead
9:14 AM GMT on November 20, 2005
woah I am not lookin for any arguments.. thats for sure!!
Member Since: Posts: Comments:
15. willtell
9:06 AM GMT on November 20, 2005
boldman, that last attack dcw made on KatrinaRitaWilmaZeta former 88888888egg was beyond cruel and really blew my top

dcw stay at AHC. You have serious ego problems, which harm too many people here
Member Since: Posts: Comments:
14. Fshhead
9:12 AM GMT on November 20, 2005
I still cannot believe that we are still using gasoline for fuel..... the oil is the biggest problem this country faces for sure. on all fronts!
Member Since: Posts: Comments:
13. theboldman
1:13 AM PST on November 20, 2005
trust me its amazing like when someone says something it gets into a bog debate then a arguement
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
12. theboldman
1:12 AM PST on November 20, 2005
hey man im not one to argue but acually saying stuff like that can get people arguing on here
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
11. Fshhead
9:11 AM GMT on November 20, 2005
we really as a world need to start wakin up & doin something about before we no longer exist on this planet!!
global warming is for real
Member Since: Posts: Comments:
10. Fshhead
9:09 AM GMT on November 20, 2005
by the way the south american storm was on the south of it. like in the real cold water....unheard of before
Member Since: Posts: Comments:
9. theboldman
1:09 AM PST on November 20, 2005
well fish you are right on that
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2
8. Fshhead
9:06 AM GMT on November 20, 2005
remember storm off Spain 1st time.... storm off the south american coast I think last year 1st time.... all the major storms in the past 2 years we live in different times like I said
Member Since: Posts: Comments:
7. theboldman
1:07 AM PST on November 20, 2005
i think it will be dead my 2morrow
Member Since: September 8, 2005 Posts: 25 Comments: 2

Viewing: 57 - 7

Page: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9Blog Index

Top of Page

About

Jeff co-founded the Weather Underground in 1995 while working on his Ph.D. He flew with the NOAA Hurricane Hunters from 1986-1990.

Local Weather

Partly Cloudy
78 °F
Partly Cloudy